Dagens tv/film glottande

Såg ju The Terminal idag. Började bra, men jag hade nog lite för höga förväntningar. Ganska långtradig och enformig. Inte riktigt vad jag väntat mig. Men efter 1 1/2 h hade jag genomlidit den. Satt o retade mig på en massa småsaker. Tom Hanks är i vanliga fall en favvo, men för guds skull varför envisades han med att spela hjulbent? Varför pratade han som ett dreggelfreak? You tell me.

Efter den filmen, blev det Klass 9A på ettan. Herregud så menigslös serie. Trots det kollar jag varje vecka. Handlar om en av Sveriges sämsta niondeklass. Bara gastar som inte bryr sig om skolan eller sina betyg. Losers. Gör hellre en serie om Sveriges bästa elever, de förtjänar i alla fall det, o har vett att kämpa i skolan. En kille hade 145 poäng och ville komma i på en linje där man skulle ha minst 250 poäng. Ge upp för fan. Du har ändå inte en chans att få det dubbla på en termin. Du borde tänkt dig för tidigare. Och don´t forget the parents.

Hur kan man låta sina barn va så kassa? Är nu ungarna dåliga, får man ju hjälpa dem med läxor, skolarbeten osv varje dag. Inte bara hoppas på det bästa, som en förälder sa på syomötet. Det gäller at vara åtminstone en smula realistisk. Visst, alla kan inte bli allt, och alla är inte lika duktiga, eller har lika lätt att lära sig. Men alla kan fanimej försöka, och också göra sitt bästa. Det kallas motivation och visat intresse. Fast de orden har de väl aldrig hört förr. Eller så vet de inte vad de betyder. Illa. Men kul att IV blivit ett sånt poppis progge. Det är trots allt bättre att de går i nån skola, än ingen alls. Eller steker burgare.

Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Lina

tack så mycket! :9 the terminal tycker jag rä skitbra!

2008-03-12 @ 09:25:11
URL: http://linaveronica.blogg.se
Postat av: Anonym

Det var en snygg tatuering du hade! :D
Svar: Du måste hålla med om att det är paradiset, även fast det kanske var jobbigt för dig just då ;)

2008-03-13 @ 18:17:53
URL: http://magicmushrooms.blogg.se
Postat av: Liiinda

kolla in mitt exklusiva filmtips =) En film som måste ses, ett litet tips bara ifall du är filmsugen!

2008-03-15 @ 12:31:36
URL: http://misslindamarie.blogg.se
Postat av: Katarina

Fundera över dessa pungter.

* Inloggningsuppgifter (mejladress + lösenord)
* Önskemål (färger, bilder)
* Kort presentation av dig och din blogg
Skicka svaren till min blogg, [email protected]

2008-03-17 @ 20:35:30
URL: http://katarinaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0