Arg?!

Jag retar mig på mycket, mest småsaker, men ändå. Händer nåt litet, kan jag gå och tänka på det forever o reta mig. Ofta blir jag vansinnig, men brukar försöka räkna till tio, och hålla ilskan inom mig. Men ibland varken vill, eller klarar, jag det. Det sistnänmda hände nyss i pizzerian. Jag brukar alltid beställa en vanlig pizza, och ett extra pizzabröd.

Irritationsmoment 1
När jag ringer, och försöker ha en så fejkad och trevlig röst som möjligt (jag e annars rätt så kort i tonen), är ofta han som svarar sur och otrevlig. Direkt när jag sagt vilken pizza jag ska ha, brukar han lägga på! Eftersom jag ska ha ett bröd också, har jag två alternativ, antingen hoppar jag över brödet, eller så ringer ja upp igen.

Irritationsmoment 2
Pizzabagaren lägger pizzan i en sån vanlig pizzakartong, men lägger fanimej brödet ovanpå. Visst jag bor bara 50 meter från pizzerian, men det hinner ju bli kallt! Och eftersom detta e Sverige, så regnar det oftast eller blåser. Det kan ju bli förorenat, tänk på det jävla omtalade klimathotet. Ska det va så jävla svårt att lägga brödet i kartongen. Det får ju plats!

Idag råkade jag ut före både 1an o 2an. När jag kom dit och skulle betala, fick han veta att han lever. De andra som satt därinne, trodde säkert jag va värsta psycot. Nån gång får det va nog. Jag tar inte vad som helst. Visst jag hade kunnat låtsas som ingenting, jag e ju svensk, men inte den här gången. Då hade jag retat mig på det hela kvällen. Så nu fick jag säga va jag ville ha sagt, och nu e jag nöjd.

Händer det enough med småsaker så exploderar man till sist. Man kan inte samla på sig hur mkt som helst. Bättre att säga till vid varje tillfälle, med viss risk att tas som surkärring, och få det överstökat :)

Hur brukar ni göra när såna saker händer?

Enjoy!

Kommentarer
Postat av: svar

oja, inte lite heller! har inte ni det? vart bor du?

2008-03-23 @ 22:14:23
URL: http://angelicaicu.blogg.se
Postat av: Camilla

Haha, det är nog ganska skönt att explodera ibland. Man säger ifrån alldeles för sällan. Såna där tuggummin kommer jag också ihåg, håller med om att det var grymt länge sen man såg såna.

2008-03-23 @ 22:25:22
URL: http://tungviktaren.blogg.se
Postat av: Lotta

haha , haller med Camilla att ibland maste man fa utlopp för sina aggressioner! allt kan inte bara rinna av en utan till slut när de e för mkt blir det helt enkelt en explosion!

2008-03-24 @ 15:22:34
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Emilie

Det är jättelyxigt :D om du är intresserad av en behandling är det bara att säga till ^^, du kan ju få lite rabatt om det är så :D

2008-03-24 @ 17:25:14
URL: http://emiliere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0