Söndag

Trött som bara den är jag. Idag också. Ska käka frulle snart och sen komma igång. Idag ska det tvättas big time. Pallar inte ha en massa smutsiga kläder med mig till nya lägenheten. Lika bra att fixa allt här. Ska även rensa mina garderober. Har så mycket skit jag inte använder. Men har svårt att göra mig av med saker. Men en ensam person behöver inte ha åtta överfyllda garderober. Det är inte riktigt friskt. Så ska försöka bara göra mig av med allt jag inte använder så ofta. Eller det jag inte använt det senaste året.

Ska även rensa bort en massa andra saker. Prylar jag inte använder. Folk brukar kalla mig lat, men jag skulle snarare säga att jag är sentimental. Alla mina saker har speciell betydelse för mig. Sen om det är en bortförklaring för att ha kvar den, vet jag inte. Jag är en samlare har jag kommit fram till. Alltså inte en sån som de har gjort reportage om i Outsiders. Shit där var en kille som inte kunde förmå sig att göra sig av med saker. Han hade samlat sin egen avföring från de tre senaste åren. Den förvarade han i tomma mjölkkartonger i garaget och trädgården. Nasty! I det fallet hade det gått lite för långt haha.

Jag är mer en sån samlare som sparar på saker. Tycker att allt kan "vara bra att ha". Liksom man vet aldrig när man behöver något. Och det är ju onödigt att riskera att slänge något man kan komma att behöva i framtiden. Men även här måste det finnas gränser. Så idag ska jag även ta tag i mitt beteende. Hade det funnits Samlarfällan (en sorts variant av Lyxfällan, fast för slarviga och prylmänniskor), hade jag lätt kunnat ställa upp där. 

Nej nu har jag inte tid att häcka här mer. Uppdaterar senare hur det gick med allt.

Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Kimpa

det avsnittet av outsiders var motbjudande :S

2008-08-24 @ 21:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0